FLARIS przechodzi próby systemu ratunkowego FLARIS RESCUE SYSTEM®
Zaprojektowany przez inżynierów Metal-Master autorski system ratunkowy samolotu składa się z :
1. systemu spadochronowego
2. zestawu poduszek powietrznych
3. autorskiego komputera pokładowego Flaris Flight Assistance System FFAS®, który będzie jednostką nadrzędną pełniącą funkcję nadzorczą zarówno nad podsystemami wykonawczymi FLARIS RESQUE SYSTEM®, systemami adaptacyjnego podwozia oraz kontrolera ECU silnika WILLIAMS FJ33-5A.
System ratunkowy ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa członkom załogi samolotu oraz zabezpieczenie kadłuba podczas przymusowego lądowania samolotu zarówno w terenie przygodnym jak i na wodzie.
Fabrycznym próbom wytrzymałościowym oraz funkcjonalnym poddawane są aktualnie poszczególne podzespoły systemu.
Pierwsze próby potwierdzają poprawność zabudowy systemu, działanie mechanizmów sterujących systemu oraz skuteczność rakiety wyprowadzającej zestaw ratunkowy z luku zamontowanego na grzbiecie kadłuba.
Film z naziemnych prób funkcjonalnych:

Informacje prawne
About
Informacje
- Wydłużony czas operacyjny - do 18 godzin dzięki zwiększonej pojemności paliwa
- Łączność SATCOM umożliwiającą przesyłanie danych w czasie rzeczywistym
- Wszechstronność ładunkową do 610 kg, obsługującą szeroką gamę wyposażenia ISR i konfiguracji dostosowanych do misji.

