Gregg Williams obserwował kolejny lot FLARISA
Producent silnika najmniejszego i najbardziej ekonomicznego odrzutowca pasażerskiego Flaris Lar 1 – Gregg Williams uczestniczył w następnym etapie oblotu samolotu, który odbył się 22 i 23 maja na lotnisku Babimost w Zielonej Górze.
Samolot wykonał serię krótkich kilkuminutowych lotów oraz dwa ponad godzinne loty, których celem było sprawdzenie własności pilotażowych samolotu.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów. Kolejne próby potwierdzają wyjątkowe własności samolotu, czyli krótki rozbieg (200m), bardzo wysoką prędkość wznoszenia (ponad 30m/sekundę / ok. 6000 fpm), niską prędkość minimalną (98km/h / 53kts) oraz krótki dobieg (200m) – chwali Flarisa jego pomysłodawca, Rafał Ładziński.
Komputer sterujący silnikiem ECU, opracowany przez inżynierów Williams International współpracował z komputerami pokładowymi samolotu, w tym z autorskim FFAS®, którego celem jest minimalizacja czynności pilota podczas wszystkich faz lotu oraz monitoring podsystemów.
– Silnik Williams FJ33-5A o ciągu statycznym 8,2kN pracował doskonale – przyznaje Rafał Ładziński.
Bardzo dziękujemy Gregg Williams oraz całemu zespołowi Williams lnternational za współpracę przy opracowaniu przełomowej konstrukcji innowacyjnego samolotu dyspozycyjnego FLARIS LAR 1
Informacje prawne
About
Informacje