› Flaris LAR 01 ‹
Pierwszy i jedyny taki samolot na świecie. Flaris LAR 01 łączy osiągi odrzutowca z bezpieczeństwem i dostępnością zarezerwowaną do tej pory dla małych jednostek turystycznych. Innowacyjna konstrukcja pozwoliła przekroczyć wiele tradycyjnych ograniczeń i stworzyć maszynę wyjątkową w skali światowej!
› Flaris LAR 01 ‹
Pierwszy i jedyny taki samolot na świecie. Flaris LAR 01 łączy osiągi odrzutowca z bezpieczeństwem i dostępnością zarezerwowaną do tej pory dla małych jednostek turystycznych. Innowacyjna konstrukcja pozwoliła przekroczyć wiele tradycyjnych ograniczeń i stworzyć maszynę wyjątkową w skali światowej!
› WŁAŚCIWOŚCI ‹
FLARIS LAR 1 to jednosilnikowy samolot odrzutowy o bardzo lekkiej, kompozytowej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych, lekkich odrzutowców dyspozycyjnych, idealnych do szybkiego przemieszczania się w dowolnym celu.
WZNIEŚ SIĘ NA WYŻSZY POZIOM KOMFORTU
FLARIS LAR 1 jest intuicyjny w pilotażu. Objawia się to minimalną liczbą czynności, bezpiecznym przeciągnięciem i tendencją do samoczynnego wyjścia z korkociągu. Przygotowany do operowania w załodze jednoosobowej (zastosowanie urządzeń radiowo-nawigacyjnych Garmin G600 TXI wraz z interaktywnym komputerem pokładowym FFAS®, które przejmują funkcje copilota). Do prowadzenia samolotu FLARIS LAR 1 wystarczy licencja turystyczna PPL(A).
POWIETRZNA REWOLUCJA Z TROSKĄ O ŚRODOWISKO
FLARIS LAR 1 jest aż o tonę lżejszy od samolotów klasy VLJ i tworzy nową kategorię HIGH Speed Personal Jet. Dzięki lekkiej konstrukcji, wyjątkowej aerodynamice i nowoczesnemu silnikowi FJ33-5A sterowanemu komputerem ECU udało się znacząco ograniczyć zużycie paliwa i w rezultacie emisję spalin, co sprawia, że FLARIS LAR 1 jest przyjazny dla środowiska.
› KABINA ‹
FLARIS LAR 1 jest wyposażony w niezawodne urządzenia radiowo-nawigacyjne firmy Garmin G600 TXi, które przejmują funkcje copilota i ograniczają do minimum ilość urządzeń skupiających uwagę pilota.
› BEZPIECZEŃSTWO ‹
DOSKONAŁOŚĆ AERODYNAMICZNA
Dzięki wyjątkowej, porównywalnej z szybowcem doskonałości aerodynamicznej L/D=18 i jednobryłowemu kadłubowi w kształcie kropli, FLARIS LAR 1 może przy wyłączonym napędzie pokonywać lotem ślizgowym 18 km na każdy kilometr utraty wysokości, umożliwiając lądowanie w terenie przygodnym.
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA
FLARIS LAR 1 został wyposażony w nowoczesny spadochronowy system bezpieczeństwa dla całego samolotu.
URZĄDZENIA NAWIGACYJNE
Awionika Flarisa to popularny System G600Txi – zapewniający użytkownikowi maksimum bezpieczeństwa i wygody. Odbiornik nawigacyjny GTN-750 (GPS) umieszczony w centralnym miejscu tablicy przyrządów, łączy funkcję nawigatora oraz obsługę dodatkowych urządzeń, w tym radiostacji i transpondera. Wyposażony jest w dotykowy ekran, za pomocą którego poruszać się można po czytelnym, ikonowym menu.
› KADŁUB ‹
FLARIS LAR 1 jest bardzo lekki i wytrzymały dzięki hybrydowej konstrukcji, zastosowano w nim najnowocześniejsze, certyfikowane preimpregnaty węglowe, podobnie jak w najnowszych samolotach rejsowych, np. A 350 czy Dreamliner. Dla zapewnienia najwyższej wytrzymałości najistotniejsze wielkogabarytowe elementy konstrukcji (wręgi główne, goleń podwozia itp.) zostały wykonane w technologii frezowania numerycznego.
› NAPĘD ‹
BEZKOMPROMISOWA JAKOŚĆ
Wszystkie części oraz obsługa techniczna silnika FJ33 jest zapewniona przez Williams International i jego autoryzowane punkty. Dla jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa, wszystkie silniki Flaris są objęte Programem Całkowitej Gwarancji Williams International (TAP Blue). TAP Blue zapewnienia całkowitą obsługę techniczną przy braku dodatkowych kosztów, oprócz opłaty za czas lotu. Dzięki temu klienci chętnie zwracają się o pomoc do swojego punktu obsługi FJ33 i są na bieżąco z przeglądami silnika.
› DESIGN ‹
FLARIS LAR 1 proponuje nową jakość w transporcie prywatnym. Dopełnieniem filozofii o stworzeniu środka transportu osobistego jest stworzenie jego posiadaczom możliwości wykreowania własnej grafiki na pokryciu samolotu, która ma podkreślić indywidualny charakter odrzutowca i wyrazić osobowość właściciela.
› SPECYFIKACJA ‹
Producent
Metal-Master
Długość
8,32 m / 27ft 4in
Wysokość
2,43 m / 7ft 12in
Rozpiętość
8,68 m / 28ft 6in
› SPECYFIKACJA ‹
Producent
Metal-Master
Długość
8,32 m / 27ft 4in
Wysokość
2,43 m / 7ft 12in
Rozpiętość
8,68 m / 28ft 6in
Specyfikacja
Liczba miejsc
5 (1 pilot + 4 pasażerowie)
Masa własna
900 kg
Masa startowa
1850 kg
Moc
Silnik
Williams FJ33-5A
Ciąg statyczny
8,2 kN
Awionika
System G 600 Txi i interaktywny komputer pokładowy FFAS®
Osiągi
Prędkość przelotowa
769 km/h
Prędkość przeciągnięcia
115 km/h
Pułap
7620 m
Zasięg
max: 3200 km
Aerodynamika
L/D=18
› FLARIS & LAR 01 ‹
Flaris LAR 01 stanowi odpowiedź na wyzwania współczesności. Pozwala zapomnieć o długich i męczących lotach rejsowych, nie zapominając o rachunku ekonomicznym. Samolot został zaprojektowany z myślą o maksymalnym obniżeniu kosztów zakupu i eksploatacji, co ponownie czyni go unikatem na tle konkurencji. Jest doskonałym środkiem transportu dla biznesu, gdzie czas i komfort cenione są tak samo jak rozsądne dysponowanie pieniędzmi.
Flaris LAR 01 stanowi odpowiedź na wyzwania współczesności. Pozwala zapomnieć o długich i męczących lotach rejsowych, nie zapominając o rachunku ekonomicznym. Samolot został zaprojektowany z myślą o maksymalnym obniżeniu kosztów zakupu i eksploatacji, co ponownie czyni go unikatem na tle konkurencji. Jest doskonałym środkiem transportu dla biznesu, gdzie czas i komfort cenione są tak samo jak rozsądne dysponowanie pieniędzmi.