› Najczęstsze pytania ‹

FAQ

 Najczęstsze pytania 

Cena i płatność

Od końca 2024 roku planujemy prowadzić zapisy na samolot. Do tego czasu zostanie ustalony schemat płatności i cena samolotu.

Pierwsze dostawy

6Jako tzw. samoloty “specjalne”/ “eksperimental” pierwsze dostawy spodziewane są na początku 2025 roku. Samoloty z certyfikatem typu EASA CS 23 planujemy dostarczać po roku 2026.

 

Certyfikacja

Pierwsze Samoloty FLARIS LAR 1 będą dostarczone w kategorii “specjalny” / „experimental”:

POLSKA – spodziewamy się, iż samolot uzyska dopuszczenie w kategorii S1 specjalny na początku 2025. Oczywiście kolejnym krokiem będzie ubieganie się o certyfikat EASA CS 23 (po 2025 r.).

EUROPA – pierwsze samoloty będą dostarczone w kategorii „experimental”, zgodnie z zamówieniami i ograniczeniami danego państwa.

AMERYKA – pierwsze samoloty będą dostarczone również w kategorii „experimental”. Oczywiście, celem jest certyfikacja FAR 23.

AZJA i pozostałe rejony – dostawy w zależności od zapotrzebowania, lokalnych certyfikacji i podpisanych umów.

Ograniczenia w locie samolotów klasy "specjalny"

Samoloty w kategorii “experimental’ poddane są oczywiście pewnym restrykcjom, zależnie od kraju rejestracji. Dotyczy to również dostępu do przestrzeni powietrznej, jednak nie ma problemu by taką np. okresową zgodę uzyskać.

Serwis

Jesteśmy w trakcie obliczeń. Wiadomo, że planujemy powstanie przynajmniej kilku punktów serwisowych w samej Europie, jak i poza nią.

Transport na przyczepie

Samolot po zdemontowaniu skrzydeł będzie można transportować na przyczepie. Dla tego celu konieczne będzie również zdemontowanie części ogonowej. Według naszych inżynierów potrzeba na to około 20min.

Osiągi

Ogólne osiągi są zaprezentowane na naszej stronie internetowej. Tu również, zanim zaprezentujemy dokładniejsze dane, chcemy poczekać na loty testowe. Rozważamy użycie różnych silników – będzie to miało wpływ również na osiągi.

Wyposażenie opcjonalne - Avionika

Pracujemy nad listą. Ostateczna wersja będzie gotowa w niedalekiej przyszłości. Wiele elementów znajdzie się zapewne w wyposażeniu standardowym (między innymi 3-osiowy autopilot), niektóre natomiast będą dostępne za dopłatą.

Wyposażenie opcjonalne - Kabina

Będziemy współpracować z naszymi klientami w zakresie ich potrzeb, jednak z uwzględnieniem możliwości samolotu, dostępnego miejsca i racjonalności pomysłów.

Czy jest dostępna jakaś publikacja dotycząca procedur w locie samolotu?

Jeszcze trochę za wcześnie. Jako że samolot jest jeszcze ciągle przed pierwszym lotem, procedury nie zostały ustanowione. Wkrótce zostanie wydany biuletyn dla przyszłych użytkowników i pilotów. Będzie on uaktualniany wraz z postępem prac.

Czy samolot posiada system naprowadzania podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych?

Samolot jest wyposażony w nowoczesną nawigację opartą o Garmin’a 620. W tym zawiera się system ILS, który jest oczywiście do wykorzystania na lotniskach wyposażonych w ILSa. Samolot przewidziany jest do pełnych lotów IFR.

Czy samolot będzie nadawał się na powietrzną taksówkę lub loty wynajęte (charterowe)?

Nie. Jako samolot jednosilnikowy niestety – zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami – nie otrzyma certyfikacji pozwalającej na takie zastosowanie. Jednak samolot pozostaje w pełni zdolny do zastosowań prywatnych, firmowych, transportu korporacyjnego, leasingu, korzystania w systemie częściowej własności, etc.

Czy waga samolotu spełnia wymagania kategorii "ultralight"?

Nie. Planowane MTOW samolotu wynosu 1500Kg (około 3300lb).

Czy można odwiedzić Waszą fabrykę?

Doceniamy zainteresowanie, ale wizyty gości przewidujemy dopiero po otwarciu salonu sprzedażowego.

Czy będzie możliwość obserwacji pierwszego lotu testowego?

Flaris Lar1 odbył już pierwszy lot i zakończył loty testowe. O dacie pokazu dla publiczności poinformujemy wkrótce.

 MASZ PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

› MASZ PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

© 2019 Flaris. Wszelkie prawa zastrzeżone.
© 2019 Flaris. Wszelkie prawa zastrzeżone.